تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1389
نویسنده : رامین حمیدی

بي‎شك هيچكدام از روش‎هاي فكري و عملي اسلام، در طول تاريخ بشري تاثير شگرفي را كه عرفان اسلامي در انديشه و عمل و بالاخص تخلق به اخلاق الهي داشته است دارا نيستند.

 

اين طريقه كه مبتني بر تبصر و تامل و سير روحاني تا سر حد جذبه و قرابت روح با پروردگار است، از دير باز مورد توجه مسلمانان راستين كه ايمان حقيقي را تنها در سايه عمل صالح قابل حصول مي‎دانند، بوده است.

 

سلوك در عرفان با معرفت كيفيت عبوديت و شرايط و آداب خلوت شروع ميشود و پس از ايمان قلبي مرحله ايمان به جوارح و اركان فرا ميرسد و اينجاست كه سير و سلوك آغاز مي‎گردد.

 

در سير و سلوك كه هرگز از قانون اسلام و شرع مقدس منحرف شد و نبايد جز حضرت حق به كس يا چيز ديگر توجه كرد و بايد كه قلب را به شيخ و پير كه هادي راه سالك است، پيوند داد.

 

سالك بايد آداب دعا و سوال و سكوت را رعايت كند و خداي را در همه حال بر خويش ناظر ببيند و اگر بر سري از اسرار ربويت واقف شد آن را فاش نسازد كه افشاء سر الربوبيه كفر است.

 

سالك بايد تزكيه نفس نمايد و پس از تخليه صفات و ملكات رذيله به تخليه روح خويش همت گمارد.

 

از حالات سالك يكي محبت الهي است و آن ميل روح است به مشاهده جمال ذات و آن جز با تخليه محبت دنيا و آخرت از دل ممكن نباشد. از ديگر حالات سالك شوق است يعني خواستاري تداوم تمتع از محبوب و ديگري غيرت و ديگر قرب است. يعني استغراق وجود سالك در عين جمع به غيبت از جميع صفات خود و ديگر حياء و انس و هيبت و ديگر قبض و بسط و در نهايت ًفنا في الله و بقا بالله

بقيه در ادامه مطلب...

 

 


|
امتیاز مطلب : 99
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
برچسب‌ها: عرفان اسلامي , عرفان اسلامي ,
تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1389
نویسنده : رامین حمیدی

خلسه

ورود به خلسه به روش دراویش:

احتمالا شما تا به حال دراویش ویا کسانیکه ازاین حرکات انجام میدهند را از نزدیک یا از طریق تلوزیون وفیلم دیده ایدبه خاطر این تصمیم دارم که جهت ورود به خلسه توسط ذکرها واسماء الهی به روش دراویش وعرفانی  تمرینی را به شرح زیر بیان کنم.

این حالت در حالت عمیقتر خود می تواند شما را به حالت خلسه ببرد.در حالت خلسه چیزهایی خواهد دید که باور آن برای دیگران سخت است.این عمل را می توان به حالت های مختلف انجام داد.شما به نا به میل خود می توانید به حالت نشسته یا ایستاده و یا به صورت درازکش این حرکت را انجام دهید.

برای شروع بهتر است از حالت ایستاده شروع کنیم.

در همین حالت که هستید دستها را از پشت به هم قلاب کنید.حال چرخش سر به اطرف را انجام دهید.همچنین می توانید به سمت جلو خم شده و به عق برگردید واین سیکل را ادامه دهید.

هنگام چرخش سر فقط به آرامش فکر کیندو به دنبال چگونگی ورود به خلسه نباشید.همچنین برای سرعت بخشیدن به هیپنوتیزم خود می توانید از ذکرها و اسماء الهی در حین حرکت استفاده نمایید.این عمل موجب می شود که شما در یک حالت بسیار زیبای روحانی قراربگیرید.اگر دیده باشیدعرفا و درویشان با این حرکت وذکر(یاهو)به خلسه های عمیقروحی می رسند البته شما می توانید هر ذکری را که دوست داشتید برای خود انتخاب کنید .پس از اینکه به حالت خود هیپنوتیزم رسیدید اگر به حالت ایستاد هستید بنشینید یا دراز بکشیدو خلسه خود را عمیقتر کنید.توجه داشته باشید که در طی انجام حرکت سعی نکنید طبق قاعده خاصی این اعمال را انجام دهید بهتر اجازه دهید که اتفاقات خودشان شکل بگیرند.مثلا اگر خواستید در بین کار بنشینید مقاومت نکنید و یا اگر خود به خود به زمین افتادید برای ببلند شدن تلاش نکنید.هنگامی که خود هیپنوتیزم شما عمیق شد علاوه بر آن که می توانید مانند همیشه القائات را شروع کنید می توانید به سفرهای ذهنی رفته و فکر خود را آزاد کنید تا به هر کجا که می خواهد برود.در این حالت ممکن است خاطرات تلخ وشیرین گذشته را به یاد بیاورید وبه آن واکنش نشان دهید همه این مسائل طبیعی است و شما باید به خود ببالید.پس از کسب آرامش و انجام القائات دلخواه خروج را مانند سایر متدها انجام دهید(با شمارش معکوس مثلا با 20 شماره و القای این جملات که با هر شماره به حالت هوشیاری می رسم وپلکهایم آرام آرام سبک می شوند و از خواب بیدار می شوم و مثل همین جملات راتا خروج کامل انجام دهید)

فقط توجه داشته باشید که پس از خروج به سرعت بلند نشوید.همچنین به همین حالت نیز زیاد باقی نمانیدو بعد از دو دقیقه از جای خودبلند شوید و یک لیوان آب قند بنوشید.

بعد از اینکه در انجام این عمل تبحر یافتید می توانید آن ار درحالت دلخواه انجام داده و سریعتر به هیپنوتیزم مورد علاقه تان برسید.

 


 


|
امتیاز مطلب : 97
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
برچسب‌ها: خلسه , ورود به خلسه ,
تاریخ : دو شنبه 9 اسفند 1389
نویسنده : رامین حمیدی

جلوگیری از پرخاشگری

هنگام خشم شما به نفس بیشتری نیاز دارید. تنها از این وضع آگاه باشید و بدانید که هنگام عصبانیت شکل تنفس شما تند می شود. اگر در همان لحظه شما شروع کنید به آهسته نفس کشیدن بلافاصله اندیشة‌ شما نیز تغییر خواهد کرد. چون ارتباط مستقیمی بین نفس و اندیشه وجود دارد. با تغییر شکل نفس کشیدن از فکری که باعث خشمگینی شما شده دور می شوید. پذیرفتن خشم و نگاه کردن به آن و حالت های فیزیکی بدن به هنگام خشم باعث می شود که آگاهانه با پدیدة‌ خشم روبرو شده و آن را تحت کنترل خود در آورید

گریه

هر یک از ما دارای گره های عاطفی بی شماری هستیم که در طی زندگی به طور آگاهانه یا ناخودآگاه وارد پهنة‌ روان مان شده اند. از کسانی رنجیده ایم اما به جای بیان ‌آن بغض های خود را فرو خورده ایم و موارد بیشمار دیگر. این گریه های نکرده و بغض های فروخورده موانعی بر سر راه شفافیت روحی ما هستند برای رهایی از این رنج های کهنه هر زمان که احساس کردید نیاز به گریه کردن دارید این کار را بدون پروا انجام دهید. هر چقدر که نیاز د ارید و هر چند روز که مایلید گریه کنید مطمئن باشید که بدن ما حد خودش را می داند. بعد از انقباض هایی که در اثر گریه در قفسة‌ سینه و ناحیة شکمی ایجاد می شود انبساط خاطر و راحتی به سراغ شما خواهد آمد. حداقل ده دقیقه در روز یا شب و طی یک هفته این مدیتیشن را انجام دهید.

پلک زدن

شما همیشه مشغول پلک زدن هستید آیا می دانید این کار بسیار ساده یعنی پلک زدن می تواند یک مدیتیشن باشد؟ بله پلک زدن می تواند مدیتیشن باشد اگر آگاهانه این کار را انجام دهید.شما می بایست پلک زدن خود را با چشم درون ببینید. هنگام این مدیتیشن به هیچ چیز جز پلک زدن خود توجه نکنید.به روح خود فرصت دهید تا به عنوان یک مشاهده گر شاهد پلک زدن چشم فیزیکی شما باشد. هنگام این مدیتیشن فقط باز و بسته شدن چشمها و دور و نزدیک شدن پلک ها از هم را مشاهده کنید. هوشیاری از هر حرکت بدن به شما فرصت زندگی در لحظه را می دهد.(زمان مدیتیشن ده دقیقه به مدت ده روزاست که می توانید قبل از خواب آن را انجام دهید.)

تنفس

قبل از خواب به مدت ده دقیقه چشمانت را ببند و چند لحظه با چشم درون دم و باز دم خود را مشاهده کن. .چند نفس عمیق بکش و فقط به هوایی که از طریق بینی وارد ریه هایت می شود نگاه کن.هوا چند لحظه در ناحیه شکمی نگه داشته شده و سپس به بیرون فرستاده می شود. به برآمدگی شکم وقتی هوا وارد آن میشود نگاه کن و به فرو رفتگی شکم وقتی از هوا از آن خارج می شود.به نفس کشیدنت به عنوان یک مشاهده گر درونی نگاه کن و به اکسیژن که انرژی حیات را به تو منتقل می کند.چند نفس عمیق بکش و جز مشاهده نفس کشیدنت کاری نکن .حالا چشمهایت را باز کن. تو با هر نفس عمیق مقدار زیادی اکسیژن مقداری انرژی حیات به داخل سلولهای خود فرستادی و برای اولین بار آگاهانه نفس کشیدی.تو نفس کشیدنت خود را دیدی و این یک مدی تیشن است. ازاین که قادر هستی نفس بکشی از خدا تشکر کن.

خنده

خنده یک پاکسازی درونی است و باعث می شود که به این احساس برسید که هیچ چیز جدی نیست. حتی به نومیدی هایتان خواهید خندید و به دردهایتان نیز خواهید خندید. این مراقبه را هر روز صبح بعد از بیدار شدن انجام دهید. وقتی از خواب بیدار شدید. قبل از گشوده چشم هایتان بدن خود را بکشید. همة‌بخش های بدن خود را کش دهید. از این کشش احساس شادی کنید. پس از 4 – 3 دقیقه کشش در حالی که چشم هایتان هنوز بسته است خنده سر دهید. به مدت 15 دقیقه تنها بخندید. در ابتدا خنده های شما شاید مصنوعی باشد اما به مرور با انجام هر روزة این مدیتیشن خندة واقعی را بر لبان خود نشانده و شادی را با تمام وجود احساس کنید.

وحدت با هستی


هنگام این مدیتیشن تصور کنید که نیروی الهی در حال گذشتن از درون شماست و می خواهد از زبان شما سخن بگوید. چشم ها در سراسر این مدیتیشن باید بسته باشد:
1 – آرام نشسته و به موسیقی گوش کنید (10 دقیقه)
2 – بدون موسیقی با گفتن آرام لا…. لا….. لا شروع کنید. بعد از چند روز واژه های بیگانه به لبان تان خواهد نشست. اگر واژة دیگری به سراغ تان نیامد همین لا….. لا….. لا را تکرار کنید . (10 دقیقه)
3 – 10 دقیقه بایستید و اجازه دهید نیروی الهی در بدن تان جریان پیدا کند. اجازه دهید بدن شما آهسته و آرام به جنبش درآید. خود را تکان ندهید. اجازه دهید که نیروی درونی شما را به جنبش درآورد. (10 دقیقه)
4 – دراز کشیده و آرام شوید. (10 دقیقه)

مدیتیشن عبادت

بهتر است این مدیتیشن را هنگام شب و در محلی تاریک انجام دهید و بلافاصله پس از آن آمادة خوابیدن شوید. یا می توانید آن را هنگام صبح انجام دهید ولی به هر صورت باید پانزده دقیقه پس از آن استراحت کنید. این استراحت کاملا ضروری است زیرا در غیر این صورت پس از انجام مدیتیشن احساس خلسه نخواهید کرد. حل شدن و یکی شدن با انرژی هستی، عبادت است. این حل شدن باعث تغییر شما می گردد و هنگامی که شما تغییر می کنید کل جها ن نیز برای شما تغییر می کند. هر دو دست خود را به سوی آسمان دراز کنید، کف دستانتان رو به بالا باشد و سرتان را نیز رو به بالا نگاهدارید، احساس کنید که هستی از طریق دستانتان در وجود شما به جریان در می آید. به محض این که انرژی از دستان شما شروع به جریان یافتن می کند، احساس لرزشی خفیف خواهید کرد، درست مانند لرزش برگ های درختان وقتی که نسیمی ملایم می وزد. اجازه دهید این لرزش تمام وجود و بدنتان را فرا بگیرد و سپس با تمام وجود با انرژی سرشار شده اید، سجده کرده و زمین را ببوسید. به این ترتیب به سادگی وسیله ای خواهید شد که از طریق آن انرژی الهی و آسمانی با زمین مرتبط می گردد. این دو مرحله را باید هفتبار تکرار کنید تا به این ترتیب هر هفت چاکرای شما باز و فعال گردند. البته می توانید تعداد دفعات بیشتری نیز آن را تکرار کنید ولی اگر این مدیتیشن کمتر از هفت بار انجام شود،‌ نخواهید توانست خوب بخوابید. با همین عبادت به خواب روید. به این ترتیب شما به خواب می روید ولی انرژی کسب شده در وجود شما کار خودش را انجام می دهد. این انرژی تا صبح در بدن شما جاری شده و هنگام صبح که از خواب بلند می شوید، احساس تازگی و سلامت بیشتری خواهید کرد و برای طول مدت روز این حالت در وجودتان حفظ خواهد شد و پر از انرژی و سرحال باقی می مانید

بیرون ریختن نگرانی ها

هرگاه احساس کردید که ذهن تان آرام نیست و نگران هستید،‌ ابتدا عمیقا عمل باز دم را انجام دهید.
همیشه با باز دم شروع کنید و تا آن جا که می توانید عمیقا عمل بازدم را انجام دهید و تمامی هوای موجود در ریه هایتان را بیرون بریزید. با بیرون ریختن این هوا، حالات و احساسات شما نیز بیرون می ریزند، زیرا همه چیز با تنفس شما ارتباط دارد. سپس هنگامی که شکم شما به علت بازدمی عمیق تو رفته است برای چند ثانیه صبر کنید و بعد از آن عمل دم را به طور عمیق انجام دهید. دوباره برای چند ثانیه صبر کنید . مدت زمان توقف میان دم و بازدم در این تکنیک باید مساوی باشد. به همین ترتیب دم و بازدم خود را ادامه دهید و از تنفس خود یک ریتم بسازید. بلافاصله احساس خواهید کرد تمامی وجود شما تغییر کرده است، حالت قبلی شما دیگر ناپدید شده و حال جدیدی بر وجودتان حاکم شده است. در این حالت شما دیگر نگران نیستید و آرامش زیبایی بر وجودتان حاکم می شود.

شناور در رودخانه

قبل از خواب چشمان خود را آرام بسته و بدنتان را شل کنید به گونه ای که هیچ تنشی در بدنتان نباشد.اکنون خیال کنید که رودخانه ای با شتاب و پر خروش در میان دو کوه جریان دارد .آن را نگاه کرده و به درونش شیرجه بزنید اما شنا نکنید.اجازه دهید که بدنتان بدون هیچ تنشی شناور شود.اکنون تنها شناور ید و دارید با آب رودخانه پیش می روید.جایی نیست که به آن برسید و مقصدی ندارید بنابر این به شنا کردن نیازی نیست خود را مانند برگی خشک احساس کنید که بی هیچ کوششی روی آب شناور است .این حس شما را با معنای "تسلیم" و" توکل" و "رها ساختن کامل "آشنا می سازد.
اثرات این مدیتیشن
به جای شنا کردن در اقیانوس هستی در آن شناور شوید. هر گاه آماده شناور شدن باشید خود رودخانه شمارا به اقیانوس خواهد برد. خود زندگی شما را به خدا می رساند.
رودخانه بدن شناور شما را با خود برده و شما شاهد آن بوده اید. در این پوچی شادی و سروری وارد می شود که آن را سرور خدایی می نامیم.
اکنون دو یا سه نفس عمیق بکشید .با هر نفسی احساس تازگی و آرامش خواهید کرد.آرام آرام چشمان خود را باز کرده واز مراقبه بیرون بیایید. پس از آن بیدر نگ بخوابید و اندک اندک خواب تان به مراقبه تبدیل خواهد شد.

مدیتیشن مرگ

قبل از خواب در سکوت و تاریکی چشم های خود را بسته و اجازه دهید بدن تان از همه رو وانهاده شود.شما مشغول تماشای مراسم دفن خویش هستید.بدن شما در کفن پیچیده شده و شما آنرا مشاهده می کنید. عده ای در کنار شما ایستاده و نشسته مشغول گریه و زاری هستند.قبر شما آماده است و تا چند لحظه دیگر در آن قرار می گیرید. حالا چند نفر شما را بلند کرده و در قبر قرار می دهند.تخته سنگی روی شما گذاشته می شود .شما شاهد مدفون شدن خود هستید.آرام آرام خاکها به روی شما ریخته می شوند و شما زیر خاک دفن می شوید. کم کم همه کسانی که در اطراف قبر شما هستند پراکنده می شوند و شما وگورستان خاموش تنها می مانید.تمام اینها را حس کنید .ببینید که همه چیز آرام شده است.این تجربه جدایی از دنیا را به یاد آورید چرا که مراقبه نوعی مردن است.
اکنون چشمان خود را بسته نگه داشته و از همه رو آرام گیرید. نیاز ندارید کاری انجام دهید .پیش از به دنیا آمدن تان چیز ها سر جای خود بودند و اکنون که مرده اید آنها باز هم بدون شما به کار خود ادامه می دهند.مقاومت نکنید.هر چیزی همانطور ادامه می یابد که قرار است ادامه یابد.بدون شما آسمان باز هم آبی است سبزه سبز است پرنده ها آواز می خوانند و... در شما هیچ مقاومتی نیست.شما تسلیم هستید.حالا درون شما اتفاقاتی در حال رخ دادن است.همه چیز هایی که مایه دردسر و ناراحتی شما را فراهم آورده اند اکنون به دیده شما طبیعی جلوه می کنند. اکنون شما با هیچ چیز سر جنگ ندارید و با چیز ها همان گونه که هستند احساس شادمانی می کنید.
شما از مرگ فرار نکردید بلکه در مرگ حل شده اید. هر چیزی را که سعی می کنید نجات دهید بی شک خواهد مرد و چیزی که قرار است جاویدان بماند بی هیچ تلاشی جاویدان خواهد ماند. شما وقتی آرام می شوید که نا آرامی را پذیرا شوید و وقتی متوجه مو هبت زندگی می شوید که مراقبه مرگ را انجام دهید.
اکنون سه نفس آرام بکشید .با هر نفسی احساس تازگی و شادابی خواهید کرد .شما زند هستید و نفس می کشید.آرام آرام چشمان خود را باز کرده و از این مراقبه بیرون بیایید.

مدیتیشن سازگاری

چشمان خود را قبل از خواب به آرامی ببندید. اتاق ساکت و تاریک است. شما تنها کسی هستید که بر روی کره زمین باقی مانده اید. هیچ کس جز شما در دنیا وجود ندارد. شما با آسمان پهناور آبی و گسترة‌ خاکی و آبی زمین تنها هستید. هیچ انسانی وجود ندارد که با او حرف بزنید. پدر،‌ مادر، برادر،‌خواهر،‌ دوستان، اقوام،‌ همکاران همه از دنیا رفته اند. هیچ کس نیست که به او محبت کنید یا به شما محبت کنند هیچ کس نیست با او حرف بزنید. با او دعوا کنید. بخندید یا گریه کنید.
شما تنهای تنها هستید. دیگر نیازی نیست برای خوشایند دیگران کارهایی را که دوست ندارید انجام دهید و تنها کارهایی را که قلباً دوست دارید، انجام می دهید. کسی نیست که به او حسادت کنید. هیچ کس نیست بتوانید خودتان را با او مقایسه کنید. نیازی به خودنمایی ندارید چون کسی نمانده شما را ببیند. نیازی به رقابت با کسی ندارید چون تنهای تنها هستید. همة‌ آنها که دوستشان داشتید و کسانی که احساس خوبی نسبت به آنها نداشتید همه مرده اند. شما تنهای تنها هستید، بدون آدم های خوب یا بد . شما برای ادامه زندگی نیاز به رابطه با کل هستی را دارید و کل هستی خوب و بد را با هم دارد. انتخاب فقط یکی مقدور نیست. عشق و تنفر، خشم و بخشش امتداد همند. شما زندگی را همین طور که هست با اجزاء خوب و بدش مشاهده می کنید. حالا سه نفس آرام بکشید و چشمان خود را باز کنید. دنیا و آدم ها همه سر جایشان هستند. شما از یک سفر درونی بازگشته اید. اعضای خانواده شما و دیگران همه زنده اند. درباره آنها قضاوت نکنید و شاهد بودنشان باشید.



 


|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
برچسب‌ها: انواع مدتيشن ,
تاریخ : دو شنبه 9 اسفند 1389
نویسنده : رامین حمیدی




زمان این مراقبه که شما را برای دستیابی به شفای روحی , هماهنگ می کند صبح زود یا آخر شب است زیرا در این اوقات , شخص در هماهنگی با خود آگاهی روحانی یا با شعور ناخوداگاه قرار میگیرد .

در صورت امکان , یک موزیک مراقبه بگذارید .به پشت و با پوششی که تا روی چانه هایتان کشیده شده است , روی تخت دراز بکشید .

چشمانتان را ببندید . بدن و وزنتان را احساس کنید , اگر احساس ناراحتی کردید , کمی جا به جا شوید تا حس کنید وزنتان در تمامی نقاط بدن به طور یکنواخت پخش شده است .

وضعیت جسم بیمارتان را بر تخت حس کنید . نفسی عمیق بکشید . به ذکر دعای شخصی تان بپردازید و از پروردگار خود در خواست سلامت و شفا داشته باشید .

بر دردها و آلام جسمتان و بر تنشی که احساس می نمایید تعمق کنید . نفسی عمیق بکشید و این تنش را به پروردگار خویش تسلیم کنید.

تصور کنید که نور سفید الهی همچون یک دست عظیم الجثه بالای سر شما قرار گرفته و یک اشعه آبی رنگ بر سر شما سایه افکنده است , تمامی وجودتان را در تمامی سطوح از این اشعه سیراب کنید .

همینطور که شروع به تنفس آهسته و عمیق می کنید , رهایی کالبد فیزیگی تان را مشاهده کنید . دردها و آلامی که شما را ترک کرده اند را بنگرید .

به تنفس عمیق خود ادامه دهید . ببینید که این اشعه آبی مبدل به نوری طلایی شده است و وارد بخشی از بدنتان که باید شفا یابد می شود . تسلیم خواست پروردگار شوید و از شفای خویش لذت ببرید .

ببینید که این بخش مریض از سطح بدنتان بیرون رانده و از هم پاشیده و بخار می شود . نفسی عمیق بکشید , به موسیقی ای که پخش می شود , گوش فرا دهید .

به تنفس عمیق خود ادامه دهید و با ذهنتان این جریان شفابخش را بنگرید.بدانید زمانی که این جریان صورت پذیرفت , به و ضوح شاهد بهبودی و درمان خود خواهید بود.

اکنون که جریان شفابخش جاری شده است , کل وجودتان را بر مکانی که در آن آرمیده اید متمرکز کنید و آنجا را چون پناهگاهی امن تجسم نمایید .نفسی عمیق بکشید و آرام آرام همراه ذهن خود آگاه و هوشیارتان بیارامید تا عمل شفادهی در سرتاسر شب ادامه یابد
.

 


|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
برچسب‌ها: مرقبه , شفاي روح ,
تاریخ : دو شنبه 9 اسفند 1389
نویسنده : رامین حمیدی
بشری که روی کره زمین زندگی می کند , باید معیارهای بخصوصی را جهت هر شیئی در نظر بگیرد , تا ماده ای را نسبت به ماده دیگر و یا مطلبی را نسبت به دیگری بسنجد و یا گرما و سرما را با هم مقایسه کند یا این که اختلاف زمان و فاصله دو محل را نسبت به یکدیگر با معیاری بسنجد و کلیه این سنجش ها در کره خاکی تنها به صورت قرار داد است و از نظر خلقت تمام آنها مربوط به افرادی می باشد که در کره زمین زندگی می کنند و بشر به نسبت شناخت و درک و علم خود توانسته آنها را برای خود درجه بندی کند و از آنها به گونه ای استفاده کند.

 

 

 

آنچه مسلم است در کائنات , کرات دیگری غیر از زمین نیز وجود دارند که در آنها گونه ای از نسل بشر کره خاکی زندگی می کنند و از نظر حرکات وضعی در حال گردش می باشند و یا به شکل ساکن قرار گرفته اند . مسلما چنین معیارها و گردشی که با حرکات و نسبت های زمین برابری داشته باشد , آنها ندارند چون محققا حرکات کرات و منظومه های دیگر , زمان کمتر و یا بیشتر را در بر خواهند داشتو یا افرادی که در آن کرات زندگی می کنند , این گونه تقسیم بندی ها را در زندگانی خود در نظر نگرفته اند . پس قرار دادهای زمان از نظر ما آدم های روی کره زمین ,برخی از آنها مربوط به گردش های زمین است که در گذشته افرادی از نسل یشر , معیارهای آن را تعیین کرده اند و این اوزان و درجه بندی ها , در آسمان لایتناهی که اگر با وسایل موجود به هر گوشه ای از آن سفر کنیم تا آخر عمر انتهایی از آن را نخواهیم دید , هیچگونه ارزش و معیاری نخواهد داشت.

 

 

 

 

درباره ابتدا و انتها و پایان عالم و کهکشان ها , تاکنون از ارواح سوالات بسیاری شده است , ولی هیچیک از آنان ابتدا یا پایانی را برای کهکشان تعیین نکرده اند , چون آنها هم از حقیقت بی خبرند , ولی درباره چگونگی زمان و مکان مرگ در کهکشان , از ارواح سوالات بسیاری شده که عده ای از آنان این مطلب را چنین اظهار داشته اند.

 

 

 

 

در جهانی که ما زندگی می کنیم , از زمان های قراردادی ای که بین افراد نسل بشر , در سطح کره زمین وجود دارند هیچگونه اثری نیست , و زمان را که ما در عوالم روحی از آن استفاده می کنیم , فقط بر عالم روحی حکمفرما است و با مشخصات زمان حیات مادی شما کاملا متفاوت است , زمان در جهان روحی به حالت خارجی و حقیقی است . یعنی ارواح زمان و مکان را با هم یکی کرده و در جهان های اثیری این دو بر یکدیگر سوارند , به این معنی که در هر زمانی که روحی بخواهد از نقطه ای به نقطه دیگر برود , با قدرت اراده و عقل و توسط امواج اثیر عالم فورا در همان محل خواهد بود و در این میان فاصله ای بین زمان و مکان وجود ندارد و این واقعیت های روحی کاملا خارج از درک بشر روی کره زمین است.

 

 

 

 

حقیقت این است که ما نمی توانیم به دلیل عدم درک و حقیقت بینی های روحی و قدرت های ناشناخته , گوشه ای از واقعیت های جهان روحی را بیان نماویم . چون علم محدود نسل بشر در کره زمین قابلیت درک برخی از حقایق جهان ارواح را نخواهند داشت. در عوالم روحی فاصله متریک وجود ندارد و فرضا ارواح می توانند فاصله بین کره مریخ تا زمین را کمتر از چند لحظه بپیمایند.

 

 

 

 

به دلیل عدم وجود زمان و مکان در عوالم روحی , ارواح می توانند رخدادهای حال و آینده را که مربوط به زندگی افراد می شوند , به سادگی درک کنند و شناخت و تشخیص آینده ای که از نظر خاکی در زمان حیات وی بسیار مشکل و پیچیده است , آگاهی یابند که این عمل به نام پیشگویی به وسیله برخی از مدیوم ها انجام می گیرد.

 

 

 

 

بشر از سه بعد طول وعرض و قطر آگاهی دارد , در صورتی که در جهان ارواح بهد های درگری نیز به این ابعاد شناخته شده , اضافه می شوند و با هم عمل می کنند که شکل جدیدی به آگاهی روحی خواند داد که با علم موجود بشر هیچگونه برابری نداشته و درک و تجسم آن نیز بسیار مشکل است , ولی پس از مرگ به شگفتی های جهان پس از مرگ آگاهی پیدا می کند.

 

 

 

 

هرچه ارواح به جهان های بالاتر روحی صعود کنند , ابعاد نیرومندتری نیز جزء قدرت آنان خواهد شد . در نتیجه درباره زمان و مکان می توان چنین گفت که , زمان و مکان اندازه ای ندارد و هیچگونه مرز و معیاری را بر ابدیت و فضای لایتناهی نمی توان قائل شد.

 

 


منبع : کتاب کلیات علوم روحی

http://www.arvah2.blogfa.com



|
امتیاز مطلب : 99
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
برچسب‌ها: زمان و مکان پس از مرگ , مرگ , ارواح ,
تاریخ : دو شنبه 9 اسفند 1389
نویسنده : رامین حمیدی

جهان امروزجهانی پیچیده وپر از اسرار وعلوم ناشناخته است. پدیده هیپنوتیزم یکی از این علم هاست.علم وفن القای حالت شبیه خواب در یک شخص به عنوان هیپنوتیزم  شناخته شده است.
هیپنوتیزم بردونوع است:


1ـخود هیپنوتیزم(autohypnosis)یا self-hypnosis)).القای حالت خواب مصنوعی توسط خود شخص است.
2ـدگر هیپنوتیزم(hetero-hypnosis):القای خواب مصنوعی دریک شخص توسط شخص دیگر.
هیپنوتیزم از لفظ یونانی گرفته شده وبه معنای خواب است اما با خواب معمولی فرق دارد وبرای اولین بار این نام را دکتر جیمز برید بکار برده است.هیپنئتیزم خواب غیر طبیعی است واز کارایی های که دارد میتوان آنرا منشا تحریک وشکوفایی بخشی از نیروهای نهفته درونی مغز نامید و آنرا بهترین علم به عنوان موثرترین وسیله شناخت افکار از جهت ضمیر باطن وقدرت مافوق بشر بحساب آوردبه طوری که هیپنوتیزم به عنوان علمی بسیار باارزش وباستانی در جوامع بشری مطرح میباشد و از سالیان درازی همراه بشر بوده وهست ونقش به سزایی را در جهان علوم ایفا میکند.


چرا هیپنوتیزم را حالت مصنوعی خواب می دانند؟
هیپنوتیزم وحالت خواب مصنوعی مرحله ایست که تا اندازه ای به خواب شبیه است اما هردو یکی نیستند-چرا که در حالت خواب مصنوعی واکنش ها وجود دارند اما در خواب طبیعی واکنش ها کاسته شده و از بین می روند.از طرف دیگر می توان حالت خواب خواب مصنوعی به حالتی مانند رویا تشبیه نمود انسان در این حالت در خود فرو می رود مثل زمانی که خیالبافی میکندیا به حالتی مانند حواس پرتی یا دوری از آگاهی که شخص تا اندازه ای از واقعیت دور می شود تشبیه شده است در نتیجه شخص کاملا از هرچه در اطراف او می گذرد آگاه و بی نهایت هوشیار است.در اینجا مسئله ای که خیلی مهم و قابل توجه است این است که خواب کننده میتواندجانشین اراده وتصمیم خواب رونده بوده واو را تسلیم اراده خود سازد و هر دستوری را که او میدهد بدون چون وچرا(جز در موارد استثنایی) انجام دهد. عامل قادر است هر کاری ره روی سوژه آزمایش کند به فرض اینکه عامل با تلقینهای پی در پی ـ که میبایست این تلقینات در چهار چوب اصولی خود و بجا به معمول القا شود ـمی تواند بدن او را بی حس کند به طوری که کمترین دردی را احساس نکند. عامل می تواند سوژه تحت نفوذ خود را با تلقینات خود به حالت دیگری از خواب مصنوعی فرو ببرد.مثلا چنین تلقین کند که تو یک افسر نگهبان زندان است ونامش جناب سروان رسولی است در این صورت شاهد آن خواهد بود که سوژه با همین نام قیافه یک افسر نگهبان با عرضه را به خود می گیردکه با قاطعیت توام با حرکات و صدای مخصوص یک افسر نگهبان سخن می گوید.
سه حالت مختلف در هیپنوتیزم:
1ـهر آنچه که سوژه در حالت خواب طی میکند به خاطر سپرده و قادر است همه موارد را تشریح کند.
2ـسوژه به سخنان سایر افراد حاضر اهمیتی نداده اما سخنان هیپنوتیزور را به دقت می شنودوحتی در هنگام بیدار شدن تنها چیزهایی که به یاد دارد گفته هایی است که هیپنوتیزور با او داشته ولی از آنچه که دیگران گفته اند فقط ایده ای مبهم ونا مربوط  به خاطر دارد.
3ـسوژه در موقع بیدار شدن چیزی را به یاد نمی آورد و حتی ممکن است فرو رفتن در خواب را نیز منکر شود.
مراحل مختلف هیپنوتیزم:هیپنوتیزم درجات متفاوتی داردو در هر درجه از خواب شخص حالات خاصی دارد وبعلاوه در همه افراد یک حالت بوجود نمی آید چون استعدادهای درونی و روانی هر شخص مثل استعدادهای بیرونی فیزیکی آن با تفاوت های زیادی توام است در اینجا مراحل هیپنوتیزم به شرح زیر بیان می شود:
1ـمرحله ریلاکس: ریلاکس یعنی شل کردن عضلات است ویکی از مراحل مهم هیپنوتیزم است که اکثر اساتید آن را معادل هیپنوتیزم می دانند.ریلاکسیشن یک مبحث مهم روان پزشکی است و نقش مهمی در معالجه یا رفع بسیاری از اختلالات عصبی و روانی دارد.
2ـمرحله کاتالپسی:به معنی خشک کردن وسفتی عضلات است.در این مرحله بدن سوژه کاملا سفت وسخت همچون چوب خشک تخته شده و نوعی حالت کرختی در عضلات بدن او ایجاد می شود.
3ـمرحله آنستزی موضعی:بی حسی موضعی .در این مرحله می توان در هر عضوی از بدن خود یا سوژه بی حسی وکرختی ایجاد کرد.اگر در قسمت بی حس شده سنجاقی فرو کنیم هیچ دردی احساس نشده وخونریزی ایجاد نمشود.
4ـمرحله سوگوژستیف:این مرحله مختص خود هیپنوتیزم است وسوژه در اوج تخیل وتجسم خویش قرار می گیرد.این مرحله به اشخاصی که در حالت هوشیاری بسر میبرند نیز صدق می کند.مخترعین-مبتکرین-نقاشان-نویسندگان کارگردانان-شعرا در حرفه اشان بیشتر از سایرین از قوه تخیل و تجسم در طراحی استفاده می کنند.
5-لتارژی:
یعنی خواب آلود بودن وقرار کرفتن در حالت خلسه.در این مرحله سوژه بیشتر بین خواب وبیداری قرار می گیرد.
مرحله سمنامبول یا سمنامبولستیک:این مرحله تقریبا عمیقترین مرحله ازهیپنوتیزم است که شخص به خواب رونده در این مرحله به حالت روشن بینی می رسد و قوای باصره وسامعه وشامه اش فوق العاده حساس شده طوری که صداهای دور را میشنود وحتی اگر چشمانش را ببندیم احتمال دیدن مطلبی از کتاب را خواهد داشت.

مانیه تیزم چیست؟
دانشمندان از قدیم دریافته بودند که در  بدن انسان نیروی مرموزی وجود داردکه بدون توسل به وسایل عادی می تواند در اجسام و افراد دیگر اثر بگذارد-بعدها نام آن را "نیروی مغناطیسی" یا "مانیه تیزم" که همان مغناطیس است نامیده اند.این قوه مرموز شاید در همه افراد وجود داشته باشد منتها ضعیف است در حالی که در بعضی دیگر فوق العاده نیرومند میباشد که بوسیله تمرین نیز می توان آن را افزایش داد.


|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
برچسب‌ها: درباره هيپنوتيزم , مانيه تيزم ,

آخرین مطالب

/
به وبلاگ رامین حمیدی خوش آمدید